Programcılık dersi Bilişim derslerinin bir parçası olarak mı öğretilmeli?

Güncellendi on 26th May 2017 Genel
7 on 9th May 2016

Programcılık dersi Bilişim derslerinin bir parçası olarak mı öğretilmeli yoksa ayrı bir ders olarak mı?

  • Beğenildi.
Cevapla
5 on 10th May 2016

Bilişim teknolojileri dersinde anlatılan konular ilgisi olan öğrenci için araştırarak öğrenmesi kolay olan konular. Bunun yanında bir çok öğrenci bilişim dersini oyun dersi olarak görüyor. Bu durum öğretmenlerin yanlış uygulamalarından kaynaklanan bir durum. 

Programcılık dersinin ek bir ders olarak getirilmesi müfredat için ve diğer branşların tepkisi yüzünden biraz zor olabilir. Bunun için var olan dersin içerisine eklenmesi daha uygun olur. Bir kaç yıldır bilişim teknolojileri dersinin içeriğinin eskidiği yenilenmesi gerektiği konuşuluyordu bu durum bir fırsat sağladı. Ek olarak araştırılarak öğrenmesi zor olan bilişim etiği doğru şifre, internet kullanımı, internette araştırma yapma gibi becerileri öğretilmesinin yanında programcılık eğitiminin kaliteli bir şekilde verilebilmesi için mevcut ders sayısının haftada 3 saate çıkarılması gerekmekte.

on 11th May 2016

Ayni fikirdeyim, mesela yeni UK mufredatina arama motorlarinin nasil calisitigi, etkilis ekilde arama yapma konularini eklediler. Bilgisayarlarin nasil calisitigi konusundada dersler eklendi. Zaten teknolojide kavramlar birbiri ile baglantili oldugu icin, ogrencilerin bir alanda ogrendikleri diger alanda ogreneceklerine de destek olur.

Peki lisede nasil olmali sizce? Biz halen ICT ve Programcilik olarak devam etmesini istedik, ancak Ingiliz hukumeti kimseye danismadan aniden ICT derslerini liselerden kaldirdilar. Sizin dusunceniz nedir?

on 11th May 2016

Ben liselerde Programlama derslerinin seçmeli olmasının daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. İlk ve orta okulda daha önce bahsettiğimiz nitelikler öğrenciye kazandırılıp, programlama mantığı öğrenciye kazandırılıp ve üretmenin verdiği zevk öğrenciye tattırıldıktan sonra programlamaya devam etmek öğrenciye bırakılmalı. 

Sadece 9. sınıflarda ilköğretimde öğretilen bilgilerin pekiştirilmesi için zorunlu olarak ICT dersinin olması bence deha uygun. Bu derse ek olarak programlama dersi seçmeli olarak 9. – 12. sınıflarda verilmeli. Programlama dersinde istekli olmayan öğrencinin başarılı olması çok zor.

on 11th May 2016

Cok dogru soylediniz, ilkokullarda ve ortaokullarda bilisim dersleri zorunlu ve kodlama bunun parcasi olarak ogretilmeli. Liselerde secmeli olmali, cunku dediginiz gibi zorla ogretilecek bir alan degil. Zaten cocuk alirsa kucukken ogrenmekten devam etmek isteyecektir. Aynen Ingiltere’de olan sistem bu.

on 12th May 2016

Türkiye’de öğrenciler liseye başladıklarında her öğrenci temel dersleri 9. ve 10. sınıfta alır. Başarı durumlarına göre sayısal, sözel ve eşit ağırlıklı gibi bölümlere ayrılıp seçtiği alana göre “bölümlere özel” ders programı ile devam ederler. Örneğin liselerde 9. ve 10. sınıflarda okuyan her öğrenci haftada 6 saat matematik dersi görmektedir, yine 5 Saat Türkçe dersi görmektedir. Devamında sayısal alanını seçen öğrenci 11. ve 12. sınıfta ileri matematik vb isimlerle derslere devam eder ama matematik ile arası iyi olmayıp sözel alanı seçen, sözel alanda matematik dersi yerine 11. ve 12. sınıfta coğrafya görür. Eğitim sistemimizde 9. sınıfın anlamı 6 saat matematik dersinin olmasından da anlaşılabileceği gibi liseye kadar görülen konuların tekrarı ağırlıklıdır ve 10. sınıfta öğrenciyi geliştirme başlar. Bence 9. ve 10. sınıfta zorunlu olmalı, 11. ve 12. sınıfta sayısal alanda yer alan zorunlu bir ders olmalı.

on 12th May 2016

Adile hocamın yorumunu okuyunca şöyle bir durum aklıma geldi; liseden sayısal alanda mezun olan bir öğrencinin gidebileceği ümiversite böşümlerinin neredeyse hepsinde programlama dersi veriliyor. Yani isteseler de istemeseler de programlama tekrar karşılarına çıkacak. Bu yüzden sayısal alanda zorunlu olup diğer alanlarda seçmeli kalması önceki yorumuma göre daha uygun olur

Daha fazla cevap göster
  • Beğenildi.
Cevapla
İptal
0 on 26th May 2017

Bu problem dil derslerindeki probleme benziyor. Dil eğitimi için ayrı bir ders işe yarayabilir ama dilin asıl öğrenileceği yer diğer derslerdeki kullanımıyla olur.

Programcılık dersinin çok basit ve kısa tutulmasını daha doğru buluyorum. Aslında zamanında üniversitelerde enformatik bölümleri de bu mantıkla kurulmuştu, ama bu amaçla pek kullanılamadı. Programcılığın ve teknoloji becerilerinin bütün derslere yayılması gerekiyor.

Bir proje üretecek öğrecinin, araçtırma, beyin fırtınası, tasarım, yazılım, prototipleme, sunum gibi tüm aşamalarına bunları entegre etmek gerekiyor. 20. yüzyılın indirgemeci modeli ile bu eğitimi vermeye çalışırsak pek başarılı olacağımızı sanmıyorum. Tüm yapıyı analiz edip, öğretmen yetiştiren okulları değiştirmekle başlamamız lazım.

Eğer bunu yapamıyorsak, çocuklara bu alanlarda vizyon veren bir ders ile ve diğer derslerdeki üretimlerini etkilemek için okul içi iletişim kurarak da çözebiliriz. 

 

  • Beğenildi.
Cevapla
İptal